Blog

COMPANII DE CONSULTANȚĂ ÎN AFACERI: TIPURI ȘI PARTICULARITĂȚI

Diversitatea clienților, piețelor, serviciilor și al specializării, reprezintă motivul principal al existenței mai multor tipuri de companii de consultanță, care, la rândul lor diferă una de alta în special după dimensiuni, modul de organizare și tipul serviciilor prestate.

Totodată, fuziunile, achizițiile, alianțele și dezvoltarea viguroasă ale companiilor de consultanță occidentale, au eliminat separarea între consultanța în management, con....

Citeste mai mult

FEMEI ANTREPRENOARE VS BĂRBAȚI ANTREPRENORI: PRINCIPALELE ASEMĂNĂRI ȘI DEOSEBIRI

Este de la sine înțeles că bărbații și femeile sunt diferiți. Dar pe cât este de relavant acest lucru atunci când facem o comparație între antreprenorii bărbați și femeile antreprenoare?

În calitate de antreprenori, femeile nu diferă prea mult de bărbați, deși, adesea încep afacerea din alte motive decât bărbații și ajung la această decizie având ”în spate” o experiență mai mare de muncă. Factorii, ....

Citeste mai mult

STRATEGIA FIRMEI PE O PIAȚĂ ÎN CREȘTERE

Creșterea vânzărilor și a afacerii pe o piață în creștere pare a fi mult mai ușoară comparativ cu activitatea comercială pe o piață în scădere sau stagnare. O greșeală, comisă pe o piață în scădere, poate distruge o afacere. Pe o piață în creștere, aceiași greșeală poate provoca o iritare sau o diminuare a profitului pe termen scurt. Totuși, activitatea comercială pe o piață în creștere, pe lângă avantaje evidente, mai im....

Citeste mai mult

PIAȚA SERVICIILOR DE CONSULTANȚĂ DIN REPUBLICA MOLDOVA: PARTICULARITĂȚI, TENDINȚE, PROVOCĂRI.

”Un sfat bun este mai prețios decât un ulcior cu aur”.
(Proverb popular irlandez)

Experiența ultimilor decenii i-a învățat pe manageri că principalul mijloc de-a obține succes și de-a minimiza riscurile la luarea unor decizii importante este competența și profesionalismul în diferite domenii ale afacerii. În contextul globalizării și al concurenței dure, companiile autohtone înțeleg că fără asistență profesională le va ....

Citeste mai mult

STRATEGIA DE DEZVOLTARE A FIRMEI PE O PIAȚĂ ÎN SCĂDERE SAU STAGNARE

”Viața este ca mersul pe bicicletă. Pentru a-ți menține echilibrul trebuie să dai din pedale mai energic”. Renumitul citat a lui Albert Enstein are o importanță deosebită atunci când vine vorba de dezvoltarea unei afaceri pe o piață în stagnare sau scădere.

Când piața este în creștere, afacerile cresc din contul creșterii pieței și respectiv, companiile nu depun eforturi mari pentru majorarea vânzărilor. Pe o piață în ....

Citeste mai mult

Cum analiza SWOT vă ajută afacerea în criză

Mediul extern, în care agenții economici sunt nevoiți să activeze pe timp de criză, devine tot mai complicat și imprevizibil. Probleme mari apar atunci când avantajele și resursele firmei nu corespund provocărilor, declanșate de criză. În același timp, firma poate să se dezvolte și pe timp de criză dacă dispune de avantaje concurențiale și resurse interne suficiente pentru a beneficia din plin de oportunitățile mediului extern.

În asemenea con....

Citeste mai mult

CUM IDENTIFICĂM OPORTUNITĂȚI ÎN AFACERI PE TIMP DE CRIZĂ

Oportunitatea se ascunde printre dificultăți și probleme
(Albert Einștein)

Există un mare pericol, care se ascunde în spatele multor probleme, generate de criză. Acest pericol reiese din faptul că suntem prea concentrați la părțile negative ale crizei pentru a observa orizonturi noi, oportunități emergente și șanse unice pentru dezvoltarea afacerii. Este complicat să identificăm în practică oportunități atunci când tot es....

Citeste mai mult

ANALIZA POTENȚIALULUI ANTICRIZĂ AL AFACERII

Odată cu declanșarea crizei fiecare antreprenor și/sau conducător de business își pune o multitudine de întrebări, dar prima întrebare care-i vine în minte este: ”Ce fac mai departe?” Răspunsul la această întrebare depinde în mare măsură de o analiză minuțioasă a potențialului afacerii de-a face față riscurilor, declanșate de criză.

În continuare vă prezent 10 întrebări, răspunzând la care, o să av....

Citeste mai mult

INFLUIENȚA CRIZEI PANDEMICE ASUPRA SECTOARELOR ECONOMIEI NAȚIONALE

În timp ce unele sectoare sunt afectate de pe urma crizei economice, cauzate de pandemia coronavirusului, la polul opus sunt companii care lucrează la capacitate maximă pentru a face față cererii crescute. Aceste sectoare fie că sprijină lucrul la distanță și petrecerea timpului la domiciliu pe timp de carantină, fie că sunt antrenate în producerea și/sau comercializarea produselor de primă necesitate cu timp de păstrare îndelungat. Care sunt sectoarele care au....

Citeste mai mult

DEPĂȘIREA ZONEI DE CONFORT: ÎN BUSINESS, ÎN VIAȚĂ, LA LUCRU.

Frecvent ne confruntăm cu o dilemă: să facem ceva nou și neobișnuit, să avem o schimbare radicală în viață pentru a ”deschide ușa” către noi oportunități sau să rămânem acolo unde ne simțim confortabil și în siguranță, fără a schimba nimic. Deseori alegem a doua variantă – zona de confort personal. Obișnuința, incertitudinea și frica de schimbări ne împiedică să părăsim un job fără perspective, să schimbăm locul de tr....

Citeste mai mult

B2C - B2B: PRINCIPALELE DEOSEBIRI ȘI IMPACTUL ASUPRA ORGANIZĂRII ACTIVITĂȚILOR DE MARKETING ȘI VÂNZĂRI

B2C și B2B sunt două domenii separate, care au un impact important asupra modului în care se organizează și se realizează în practică activitățile de marketing și vânzări. Foarte des sunt comise erori grave atunci când unii marketeri, după ce capătă experiență în domeniul B2C, încearcă să folosească într-un mod șablonat aceleași abordări în domeniul B2B și viceversa. Abordarea șablonată în marketing, despre care am ....

Citeste mai mult

7 MITURI DESPRE MARKETING CARE POT PROVOCA DAUNE UNEI AFACERI

Marketingul, ca instrument de luare a deciziilor manageriale (marketingul strategic), se află în faza incipientă a dezvoltării sale în Republica Moldova. Acest fapt reprezintă o problemă pentru companiile autohtone. Antreprenorii, care nu înțeleg importanța marketingului strategic pentru afacere sau nu folosesc marketingul într-un mod profesionist, plătesc și vor plăti în continuare un preț scump, care se manifestă prin pierderea clienților, diminuar....

Citeste mai mult

CUM SĂ ALEGI CORECT O NIȘĂ ÎN AFACERI

Abilitatea fundamentală, care trebuie însușită de către antreprenorii începători, este selectarea și analiza unei nișe.  Alegerea unei nișe reprezintă primul și cel mai important pas înainte de-a începe o afacere. Cu părere de rău, unii antreprenori rămân ”blocați” la această etapă, nefiind în stare să înțeleagă dacă merită să se lanseze în afacere sau nu. Alții sunt ”debusolați”, confund&acir....

Citeste mai mult

MEDIUL DE AFACERI DIN REPUBLICA MOLDOVA : CONSTRÂNGERI, PROVOCĂRI, AMENINȚĂRI

În mod general Republica Moldova poate fi caracterizată prin următoarea afirmație: ”Micro-țară cu micro-economie, micro-sectoare cu micro-întreprinderi, micro-profituri cu micro-salarii, micro-posibilități cu micro-speranțe”.

Volumul sectoarelor economiei naționale poate fi comparat cu volumul unor segmente foarte înguste sau cu cifra de afaceri a unei companii de talie medie, dintr-o țără dezvoltată. Ca exemplu voi compara sectorul bancar din....

Citeste mai mult

DIVERSIFICAREA AFACERII: ÎNTRE RISCURI ȘI BENEFICII

Fiecare antreprenor caută modalități să-și dezvolte afacerea și să-și sporească veniturile. Frecvent însă, piața pe care activează nu-i permite o creștere durabilă a afacerii și atunci apare idea de diversificare a business-ului.

Asemenea situații apar frecvent în Republica Moldova, unde capacitatea de cumpărare a populației este foarte mică și respectiv majoritatea sectoar....

Citeste mai mult

CUM GESTIONĂM CORECT INFORMAȚIA DE MARKETING

Informația în afaceri (informația de marketing) este considerată una din cele mai importante resurse ale organizației. Un management eficient al unei companii este de neconceput fără un flux permanent de informații relevante, necesare luării deciziilor. Totodată, multor firme le lipsește un sistem bine organizat de gestiune a informației.

Organizațiile, care duc lipsă de un management eficient al informației de marketing, pot fi depistate frecvent după următoarele....

Citeste mai mult

5 MOTIVE IMPORTANTE PENTRU DEZVOLTAREA UNEI STRATEGII DE AFACERI

Dezvoltarea strategiei necesită timp, disciplină, resurse, ”know-how” și o implicare activă a conducerii de vârf a organizației. Totodată, strategia este de neînlocuit pentru o organizație care-și dorește să obțină rezultate mai bune pe termen lung. Care sunt principalele motive care ar justifica alocarea resurselor și timpului pentru dezvoltarea stretegiei în cadrul unei organizații? Cauze pot fi multe, dar cele mai importante le consider a fi urm....

Citeste mai mult

CUM ALCĂTUIM CORECT O OFERTĂ COMERCIALĂ

Alcătuirea unei oferte comerciale necesită o abordare foarte atentă. Două oferte comerciale identice ca sens, dar alcătuite diferit, pot avea un impact complet diferit asupra aceluiași segment-țintă de clienți și în final asupra vânzărilor.

Ofertele comerciale sunt folosite preponderant în vânzările B2B și au ca scop "vânzarea întâlnirii" între managerul de vânzări și potențialul client. Prin urmare, oferta comercial....

Citeste mai mult

PRINCIPALELE PREJUDECĂȚI ASOCIATE SERVICIILOR DE CONSULTANȚĂ

În țările occidentale companiile apelează la serviciile de consultanță atunci când rezultatele business-ului ar putea fi mult mai bune, dar îmbunătățirea nu poate fi făcută cu resurse proprii. în Republica Moldova profesia de consultant este încă necunoscută pentru mulți oameni de afaceri. Pentru alții este dificil să înțeleagă valoarea serviciilor de consultanță, să verifice calitatea lor și să se asigure că prețul serviciilor este ....

Citeste mai mult

Ce trebuie să știi în primul rând despre strategie în afaceri?

Frecvent în mediul de afaceri auzim cuvântul ”strategie” sau cuvântul său geamăn ”strategic”, însă mai puțini cunosc semnificația (sensul) acestor cuvinte atunci când le utilizează. De multe ori cuvântul ”strategic” este folosit pentru a reda o însemnătate deosebită unor afirmații sau evenimente, care de fapt nu au nimic comun cu sensul autentic al acestui cuvint. Uneori....

Citeste mai mult

CE ESTE UN CANAL DE DISTRIBUȚIE

Este practic imposibil pentru producători, mai ales în sectorul mărfurilor de larg consum (FMCG), să creeze avantaje concurențiale și să-și dezvolte vânzările pe o arie geografică mare, contând doar pe resurse proprii. Pentru a majora vînzările și a fi competitivi, producătorii recurg la dezvoltarea canalelor de distribuție apelând la intermediari. Mai jos voi prezenta într-un mod accesibil cele mai importante aspecte ce țin de canalele de dis....

Citeste mai mult

CE ESTE MARKETINGUL

Ce este marketingul? Este o întrebare pe cât de simplă, pe atât de complicată. Simplă, deoarece majoritatea tratează marketingul într-un mod superficial, asociindu-l cu reclamă și promovare. Complicată, fiindcă există multe confuzii și ridică multe întrebări chiar și la specialiștii în domeniu. În articolul de mai jos voi încerca să răspund la această întrebare, elucidând cele mai importante aspecte ale marketingului....

Citeste mai mult