Analiza strategică este o etapă indespensabilă a managementului strategiei, care servește la fundamentarea strategiei și oferă support pentru gestionarea proactivă a business-ului.
Compania de consultanță Consultex oferă support clienților la etapa analizei strategice, care include următoarele activități:
- Analiza pieței
- Analiza sectorului și a mediului concurențial
- Segmentarea și analiza consumatorilor
- Analiza ”raportului de puteri” și a poziției companiei în raport cu concurența
- Analiza strategică a activelor și resurselor companiei
- Determinarea avantagelor și dezavantajelor companiei, oportunităților și amenințărilor externe.
- Analiza decalajului strategic între situația actuală și scopul strategic al organizației.
Rezultatul analizei strategice se reflectă în evaluări, prognoze, estimări, concluzii, care pe lângă o bună înțelegere a poziției întreprinderii pe piață și cerințelor consumatorului, au menirea să formeze la top manageri:
- Previziune - capacitatea de a înțelege tendințele care prezintă amenințări sau oportunități pentru o organizație;
- Viziune - capacitatea de a conceptualiza o stare viitoare ideală, bazată pe previziune și de a identifica etapele unui proces de atingere a scopului strategic;
Abordare sistemică - capacitatea de a percepe, sintetiza și integra elemente care funcționează ca un întreg pentru a atingerea scopului și obiectivelor strategice.
