Managementul relatiilor cu clientii

Pentru a face față concurenței companiile sunt nevoite să se adapteze rapid la tendințele de orientare a business-ului pe managementul relațiilor cu clienții.

Totodată majoritatea firmelor au o abordare fragmentară a managementului relațiilor cu clieții orientându-se mai mult la elaborarea programelor de loializare a clienților, crearea bazelor de date cu informații despre clienți sau elaborarea programelor CRM.

Este necesar de menționat faptul că managementul relațiilor cu clientii este o activitate complexă, care include mai multe aspecte:

  • Înțelegerea nevoilor și așteptărilor diferitor grupe de clienți;
  • Atragerea clienților;
  • Posibilitatea satisfacerii nevoilor clienților mai bine decât concurența;
  • Managementul profitabilității clienților;
  • Loializarea clienților;
  • Gestiunea portofoliului de clienți;
  • Alinierea activității întregii organizații la managementul relațiilor cu clienții.

Compania de consultanță Consultex oferă asistență în procesul organizării activității de management al relațiilor cu clienții, care va cuprinde următoarele aspecte:

  • Analiza portofoliului de clienți actuali;
  • Studierea orientării companiei către clienți și piață;
  • Segmentarea clienților;
  • Analiza așteptărilor și a cerințelor specifice ale diferitor segmente de clienți și a valorii oferite clienților în raport cu concurența;
  • Analiza relațiilor dintre companie și clienți la fiecare etapă a ciclului de viață a clienților în cadrul companie;.
  • Analiza posibilităților de ”Up-sell” și ”Cross-sell”;
  • Proiectarea canalelor de distribuție și vânzări orientate către cerințele clienților;
  • Studierea nivelului de loialitate a clienților față de companie, migrarea clienților către concurenți, cauzele migrării.
  • Oferirea soluțiilor în vederea îmbunătățirii loialității clienților față de companie.
  • Optimizarea proceselor din cadrul companiei pentru a oferi clientilor sai cea mai buna experientă de relaționare cu compania dvs.