Pentru a face față concurenței companiile sunt nevoite să se adapteze rapid la tendințele de orientare a business-ului pe managementul relațiilor cu clienții.
Totodată majoritatea firmelor au o abordare fragmentară a managementului relațiilor cu clieții orientându-se mai mult la elaborarea programelor de loializare a clienților, crearea bazelor de date cu informații despre clienți sau elaborarea programelor CRM.
Este necesar de menționat faptul că managementul relațiilor cu clientii este o activitate complexă, care include mai multe aspecte:
- Înțelegerea nevoilor și așteptărilor diferitor grupe de clienți;
- Atragerea clienților;
- Posibilitatea satisfacerii nevoilor clienților mai bine decât concurența;
- Managementul profitabilității clienților;
- Loializarea clienților;
- Gestiunea portofoliului de clienți;
- Alinierea activității întregii organizații la managementul relațiilor cu clienții.
Compania de consultanță Consultex oferă asistență în procesul organizării activității de management al relațiilor cu clienții, care va cuprinde următoarele aspecte:
- Analiza portofoliului de clienți actuali;
- Studierea orientării companiei către clienți și piață;
- Segmentarea clienților;
- Analiza așteptărilor și a cerințelor specifice ale diferitor segmente de clienți și a valorii oferite clienților în raport cu concurența;
- Analiza relațiilor dintre companie și clienți la fiecare etapă a ciclului de viață a clienților în cadrul companie;.
- Analiza posibilităților de ”Up-sell” și ”Cross-sell”;
- Proiectarea canalelor de distribuție și vânzări orientate către cerințele clienților;
- Studierea nivelului de loialitate a clienților față de companie, migrarea clienților către concurenți, cauzele migrării.
- Oferirea soluțiilor în vederea îmbunătățirii loialității clienților față de companie.
- Optimizarea proceselor din cadrul companiei pentru a oferi clientilor sai cea mai buna experientă de relaționare cu compania dvs.
