Formularea strategiei de marketing este o activitate complexă și necesită o cunoaștere foarte bună a mediului extern și intern al companiei. Strategiea de marketing este alcătuită pe termen lung și este parte componentă a strategiei organizației. Pentru a formula strategia de marketing este necesar de-a răspunde la următoarele întrebări:
- Pe care piețe și/sau segmente va acțiva compania?
- Care este segmentul țintă de consumatori?
- Prin ce metode, produse/servicii vor fi satisfăcute nevoile și cerințele consumatorilor din segmentul țintă mai bine decăt concurența?
- Cum și prin ce metode se va diferenția compania și/sau produsele companiei?
- Cum se va poziționa compania?
- Care sunt opțiunile de dezvoltare a companiei?
- În ce domenii avem nevoie de inovații pentru a obține avantaje concurențiale?
- Care este strategia de brand?
- Care sunt obiectivele strategiei de marketing a companiei?
Consultex va dezvolta strategia de marketing pornind de la realitatea curentă, opțiunile oferite de mediul extern și în strictă concordanță cu resursele disponibile ale clientului.
