Blog

STRATEGIA FIRMEI PE O PIAȚĂ ÎN CREȘTERE

Creșterea vânzărilor și a afacerii pe o piață în creștere pare a fi mult mai ușoară comparativ cu activitatea comercială pe o piață în scădere sau stagnare. O greșeală, comisă pe o piață în scădere, poate distruge o afacere. Pe o piață în creștere, aceiași greșeală poate provoca o iritare sau o diminuare a profitului pe termen scurt. Totuși, activitatea comercială pe o piață în creștere, pe lângă avantaje evidente, mai im....

Citeste mai mult

STRATEGIA DE DEZVOLTARE A FIRMEI PE O PIAȚĂ ÎN SCĂDERE SAU STAGNARE

”Viața este ca mersul pe bicicletă. Pentru a-ți menține echilibrul trebuie să dai din pedale mai energic”. Renumitul citat a lui Albert Enstein are o importanță deosebită atunci când vine vorba de dezvoltarea unei afaceri pe o piață în stagnare sau scădere.

Când piața este în creștere, afacerile cresc din contul creșterii pieței și respectiv, companiile nu depun eforturi mari pentru majorarea vânzărilor. Pe o piață în ....

Citeste mai mult

Cum analiza SWOT vă ajută afacerea în criză

Mediul extern, în care agenții economici sunt nevoiți să activeze pe timp de criză, devine tot mai complicat și imprevizibil. Probleme mari apar atunci când avantajele și resursele firmei nu corespund provocărilor, declanșate de criză. În același timp, firma poate să se dezvolte și pe timp de criză dacă dispune de avantaje concurențiale și resurse interne suficiente pentru a beneficia din plin de oportunitățile mediului extern.

În asemenea con....

Citeste mai mult

DIVERSIFICAREA AFACERII: ÎNTRE RISCURI ȘI BENEFICII

Fiecare antreprenor caută modalități să-și dezvolte afacerea și să-și sporească veniturile. Frecvent însă, piața pe care activează nu-i permite o creștere durabilă a afacerii și atunci apare idea de diversificare a business-ului.

Asemenea situații apar frecvent în Republica Moldova, unde capacitatea de cumpărare a populației este foarte mică și respectiv majoritatea sectoar....

Citeste mai mult

5 MOTIVE IMPORTANTE PENTRU DEZVOLTAREA UNEI STRATEGII DE AFACERI

Dezvoltarea strategiei necesită timp, disciplină, resurse, ”know-how” și o implicare activă a conducerii de vârf a organizației. Totodată, strategia este de neînlocuit pentru o organizație care-și dorește să obțină rezultate mai bune pe termen lung. Care sunt principalele motive care ar justifica alocarea resurselor și timpului pentru dezvoltarea stretegiei în cadrul unei organizații? Cauze pot fi multe, dar cele mai importante le consider a fi urm....

Citeste mai mult

Ce trebuie să știi în primul rând despre strategie în afaceri?

Frecvent în mediul de afaceri auzim cuvântul ”strategie” sau cuvântul său geamăn ”strategic”, însă mai puțini cunosc semnificația (sensul) acestor cuvinte atunci când le utilizează. De multe ori cuvântul ”strategic” este folosit pentru a reda o însemnătate deosebită unor afirmații sau evenimente, care de fapt nu au nimic comun cu sensul autentic al acestui cuvint. Uneori....

Citeste mai mult