Esența cercetărilor de marketing nu este de-a stabili un ”adevăr absolut”, ci de-a reduce nivelul de incertitudine aferentă următoarelor activități manageriale:
Fundamentarea unor decizii importante în afaceri. Cercetările de marketing, împreună cu alte metode de studiere a mediului extern trebuie să anticipeze luarea unor decizii importante în afaceri, care pot majora profiturile și/sau reduce riscurile posibilelor pierderi. În special când este vorba de decizii cu un impact mare asupra afacerii, cum ar fi: investirea unor sume importante în proiecte ambițioase, penetrarea pe o piață nouă, lansarea produselor noi pe piață, inițierea unei ample campanii de publicitate, diversificarea afacerii, etc.
Soluționarea problemelor. De-a lungul existenței businessului, apar diverse probleme, cum ar fi: performanțe slabe ale produselor pe piată, migrarea clienților către concurenți, diminuarea vânzărilor, crize de imagine, etc. Cum pot fi aceste probleme soluționate? Pornind de la esența (sursa) problemei, care poate fi identificată prin mai multe metode, inclusiv prin cercetari de marketing.
Măsurarea eficienței și/sau a rezultatului final al unor activități. Prin intermediul cercetărilor de marketing pot fi evaluate: eficiența activității distribuitorilor, gradul de notorietate a mărcii, avantejele concurențiale, loialitatea și satisfacția clienților, percepția imaginii companiei, etc.
Aflați mai mult despre cercetări de marketing și deosebirea lor de alte metode de studiere a mediului extern și intern al companiei, accesând link-ul Cum gestionăm corect informația de marketing?
Suportul pe care-l oferim clienților în domeniul dat include, dar nu se reduce la următoarele aspecte:
- Stabilirea necesarului de informație, reieșind din problema apărută și/sau situația creată;
- Stabilirea formelor de obținere a informației (prin cercetări de marketing sau prin alte forme de obținere a informației);
- Justificarea investițiilor în cercetări de marketing;
- Stabilirea obiectivelor și selectarea metodelor/instrumentelor cercetărilor de marketing;
- Executarea cercetărilor de marketing (desinestătător sau împreună cu partenerii CONSULTEX);
- Interpretarea datelor obținute în rezultatul cercetărilor de marketing împreună cu rezultatele obținute din alte surse și oferirea soluțiilor și recomandărilor la problemele în cauză.
