Pregătirea întreprinderii pentru activitatea de export

Activitatea de export se deosebește cu mult de comercializarea produselor/serviciilor pe o piață locală și implică exigențe și riscuri, care nu trebuie ignorate. În majoritatea cazurilor întreprinderea trebuie pregătită din timp pentru realizarea cu succes a activității de export.

Asistența oferită de CONSULTEX în acest domeniu începe cu un audit al capacității firmei de-a dezvolta comerțul internațional, care scoate în evidență toate aspectele care trebuie adaptate, modificate și/sau schimbate pentru a pregăti întreprinderea pentru activitatea de export.

Activitățile, care necesită a fi executate pentru adaptarea întreprinderii la activitatea de export sunt de regulă următoarele:

  • Adaptarea mărcii comerciale a întreprinderii la activitatea de export (auditul mărcii comerciale; verificarea înregistrării denumirii mărcii pe piețe externe; rebranding sau crearea unei mărci comerciale noi);
  • Adaptarea produselor la activitatea de export (calitate, calibru, ambalaJ, etichete, certificare, etc.);
  • Adaptarea sitului la activitatea de export;
  • Adaptarea proceselor interne la activitatea de export;
  • Necesarul de instruire și de ridicare a nivelului de calificare a personalului în domeniul exportului.

După determinarea ”punctelor de schimbare” se recurge la elaborarea unui plan calendaristic (foaie de parcurs) în care sunt aranjate în formă cronologică toate activitățile de pregătire a întreprinderii pentru export.