Managementul produselor

Produsul este cel mai important element al mixului de marketing, deoarece anume produsul satisface nevoile și cerințele clientului, oferindui un set de beneficii (valoare). Consumatorul nu achiziționează un produs, care nu are proprietăți importante pentru el/ea sau care nu coincide cu beneficiul așteptat. Prin urmare, de faptul cum sunt gestionate produsele depinde în mare măsură vânzările și profitabilitatea firmei.

CONSULTEX oferă suport clienților în managementul produselor, care este realizat prin 2 aspecte:

1. Managementul portofoliului de produse, care are ca scop îmbunătățirea sortimentului de produse și întrunește următoarele activități:
    • Analiza portofoliului de produse (paritate, profitabilitatea produselor și a diferitor linii/game de produse, conformitatea cu cerințele pieței și obiectivele strategiei de marketing, etc.);
    • Analiza nivelului de satisfacție a consumatorilor față de produsele firmei în raport cu concurența;
    • Analiza competitivității sortimentului de produse;
    • Decizii privind adăugarea unor linii noi de produse;
    • Decizii privind lărgirea gamei de produse prin adăugarea unor SKU noi;
    • Crearea arhitecturii de branding;
    • Raționalizarea sortimentului de produse.
2. Managementul produsului, care are ca scop dezvoltarea produselor noi și gestiunea ciclului de viață a produselor. Managementul unui produs întrunește următoarele activități:
    • Dezvoltarea produslui nou în conformitatea cu cerințele pieței;
    • Planificare și lansarea produsului nou pe piață;
    • Poziționarea produselor în segmente de preț;
    • Atribuirea mărcilor comerciale;
    • Schimbarea/îmbunătățirea produsului;
    • Retragerea produsului de pe piață;
    • Alte activități.

Cui se adresează serviciul?
Serviciul este destinat agenților economici de talie mică, medie și mare care se regăsesc în următoarele situații:
    • Gestionează un sortiment mare și neechilibrat, cu o varietate inutilă de produse, care necesită a fi raționalizat (adaptat la cerințele pieței, profitabilității scontate și a obiectivelor strategiei de marketing);
    • Întâmpină greutăți în atribuirea mărcilor comerciale produselor unitare și crearea arhitecturii de branding a sortimentului de produse;
    • Nu cunosc gradul de competitivitate a sortimentului, pe care-l gestionează;
    • Planifică dezvoltarea unui portofoliu de produse de la ”0” și au nevoie de un plan de acțiuni concrete pentru realizarea acestui scop;
    • Au nevoie de o analiză de piață și suport în poziționarea produselor noi;
    • Sunt în căutarea posibilităților de majorare a vânzărilor prin îmbunătățirea sortimentului de produse.