Managementul prețurilor și a profitabilității

Prețul este o pârghie comercială foarte importantă: chiar și cea mai mică modificare a prețului poate avea un impact semnificativ asupra profitabilității. Promoțiile și rabaturile de preț, pe larg utilizate, adesea nu aduc majorarea de vânzări scontată, dar diminuează considerabil profiturile.

CONSULTEX oferă clienților servicii ce țin de managementul prețurilor și a profitabilității, luând în vizor mai multe aspecte ale pieței și afacerii, ca exemplu:
    • Tipul produselor: Tangibile sau intangibile (servicii), FMCG sau mărfuri industriale, etc.;
    • Tipul clienților: B2C / B2B / B2G;
    • Sectorul, în care își desfășoară activitatea firma;
    • Sensibilitatea consumatorului față de preț (elasticitatea prețului);
    • Concurența;
    • Obiective: penetrarea pieței; maximizarea profitului; majorarea cifrei de afaceri; câștigarea cotei de piață și lupta cu concurența, etc.

Serviciile CONSULTEX în domeniul gestiunii prețurilor înclud următoarele activități:

    • Analiza prețurilor pe piață;
    • Analiza profitabilității produselor și clienților;
    • Politica de preț în canalele de distribuție;
    • Poziționarea și repoziționarea produselor în segmentele de preț;
    • Setarea prețurilor pentru produse și servicii;
    • Utilizarea rabaturilor de preț.

Cui se adresează serviciul?

Serviciul este destinat agenților economici de talie mică, medie și mare care:
    • Întâmpină greutăți în fixarea prețurilor la produsele noi;
    • Nu cunosc prețurile la produsele concurenților;
    • Întâmpină greutăți în poziționarea produselor în segmentele de preț;
    • Nu cunosc care din produse și/sau clienți contribuie la menținerea unei profitabilități înalte și care din contra – diminuează profitabilitatea afacerii;  
    • Sunt în căutare de metode și mijloace de majorare a profitabilității afacerii.