Dezvoltarea strategiei la nivel corporativ

Strategia corporativă este dezvoltată în cadrul unei companii cu un business diversificat (mai multe afaceri, gestionate ”sub umbrela” unei companii). Strategia la nivel corporativ este privită prin prizma gestiunii unui ”portofoliu” de business unități.

CONSULTEX oferă suport clienților în dezvoltarea strategiei corporative, care include (dar nu se limitează la) următoarele activități:

  • Analiza portofoliului de business unități. Întrebări, la care oferim răspuns: Cât de echilibrat este portofoliul și care ar fi numărul optim de afaceri, gestionate de firmă? Care sunt oportunitățile de creare a sinergiei în gestiunea business unităților? Cum fiecare business unitate contribuie la profitabilitatea companiei? Care sunt afacerile cu cel mai înalt potențial de dezvoltare și de ce? Care sunt cele mai vulnerabile afaceri și de ce? Care afaceri reprezintă priorități investiționale? În care afaceri nu mai alocăm resurse și de ce? Alte întrebări și subiecte relevante analizei.
  • Managementul diversificării afacerii. Întrebări, la care oferim răspuns: Este justificată sau contraindicată diversificarea în situația creată? Cu ce scop realizăm diversificarea? În ce direcții ne diversificăm, în sectoare conexe sau independente? Ne concentrăm pe piața locală sau extindem afacerea peste hotare? Care este cea mai eficientă metodă de diversificare? Care sunt cele mai eficiente modalități de utilizare a activelor și surplusurilor financiare? Care sunt competențele necesare diversificării? Care sunt riscurile și beneficiile anticipate ale diversificării? Care sunt pașii de realizare a diversificării (planificarea diversificării)? Alte întrebări aferente diversificării.
  • Analiza oportunității și fezabilității ideilor de diversificare folosind așa instrumente ca studiile de oportunitate și fezabilitate.

Cui se adresează serviciul?

Serviciul este destinat companiilor medii și mari care:

  • Gestionează un business diversificat (ex. holdinguri) și doresc să-și îmbunătățească managementul fiecărei afaceri în parte și a portofoliului de business unități ca un tot întreg;
  • Doresc să-și diversifice afacerea și: a) sunt în căutarea direcțiilor strategice și a metodelor de diversificare; b) doresc să analizeze oportunitatea și fezabilitatea unor idei/proiecte de diversificare; c) solicită analiza unei nișe în care ar dori să lanseze o afacere nouă; d) doresc să cunoască necesarul de resurse pentru a realiza diversificarea; e) necesită suport în implementarea eficientă a ideilor de diversificare.
  • Doresc să-și extindă afacerea pe piețe străine.
  • Intenționează să reducă numărul de afaceri în gestiune și au nevoie de ”know how” pentru a realiza eficient acest scop.

Ce obține clientul?

1) Eficientizarea businessului (rezultate mai bune cu resurse mai puține; 2) Facilitarea dezvoltării afacerii; 3) Înțelegerea modului și căilor de dezvoltare a afacerii; 4) Mai bună gestiune a riscurilor; 5) Economie de resurse și timp în gestiunea concomitentă a mai multor afaceri; 6) Implementarea practică a pro activității în gestiunea afacerii; 7) Luarea unor decizii corecte, bazate pe fapte și rezultatul unor analize detaliate; 8) Îmbunătățirea poziției companiei în sector, pe piață 9) Folosirea resurselor excedentare ale companiei activități promițătoare; 10) Sporirea profitabilității.

Link-uri utile:

Pentru a afla mai mult despre strategie, accesați următorul link Ce trebuie să știi în primul rând despre strategie

Pentru a afla mai mult despre diversificarea afacerii, accesați următorul link Diversificarea afacerii: între riscuri și beneficii